יום שני, 2 בינואר 2017

סדנת תקשורת עם תינוקות- מטפסים במדרגות

יום חמישי הגיע ואני ובן זוגי הגענו לשיעור השני בסדנא. זוג הורים עם עיניים אדומות כמונו עוד מספר זוגות. הדבר שהכי מטריד אותנו זה כל נושא השינה של יונתן מאחר ואנחנו מתמודדים עם הרדמות על הידיים ,יונתן לא נרדם באופן עצמאי. 
אני נמצאת איתו רוב שעות היום ומרגישה כאילו רוב היום שלי סובב סביב הרדמה . בעצם הגעתי לסדנא עם ציפייה שתאפשר לי להתמודד עם הנושא הזה ואולי להקל על כל הנושא אך ברור לי שמאחר ואני ממש לא מעוניינת לתת לילד שלי לשכב במיטה לבד ולבכות אני צריכה להיות מוכנה לתהליך . ותהליך כשמו כן הוא יכול לקחת יותר מכמה ימים ואפילו חודשים .

אז מה למדנו במפגש השני:
כיצד ומתי התינוק עובר לסימונים רצוניים, תקשורת הורה – ילד ומהותה להתפתחות התודעה הגופנית של התינוק, המשך בניית מעגל התקשורת עם התינוק: מקומות ויצירת אוירה וסביבה תומכת, קיצור זמני הרדמה, מתן מענה לשינה ואכילה, סימני התינוק לסיום, חזרה לשגרה, התחלת יישום מעגל תקשורת. חלק מעשי: תצפיות איכותיות משותפות.





מספר דברים חשובים שלמדתי עד כה
תינוק עד גיל שנתיים לא עושה דווקא . הוא מונע מצרכים
תקשורת מילולית וסימנים חשובה מאוד על מנת לזהות צרכים
תהליך שינה הוא תהליך מדורג
פיפי מפריע לתינוק להיכנס לשינה וגורם להתעוררות בלילה
תקשורת עם התינוק לאורך כל הדרך יוצרת אוקסיטוצין
כדיי להכיר את התינוק שלך בצורה הכי טובה צריך פשוט להסתכל עליו

מצרפת לכם סרטון שמתאר תהליך נכון של כניסה לשינה לפי שיטת SMALL TALK


לפחות על טעות אחת שלי עליתי בשיעור השני :
מאחר ואני תמיד משתדלת לזהות סימנים ראשונים לעייפות אני תמיד ערנית לתנועות הגוף של יונתן וכאשר אני מזהה עייפות (למשל שיפשוף עיניים) אני ממהרת להרים אותו לתוך המנשא ויש להכנס לחדר חשוך ולקפוץ על הפיזיו האהוב שלי. הבנתי שהתהליך הזה הוא מהיר מיידי וחייבים לעשות אותו יותר בהדרגתיות כדיי שיונתן יוכל להכנס לשינה בצורה מהירה והשינה תהיה איכותית יותר.



לאחר סיום השיעור המשכנו לעדכן את המדריכה בקבוצת הווטסאפ שלנו על התהליכים ושיעורי הבית שקבלנו ואפילו קבלנו עבור כל אחד ואחד בקבוצה שיטת מדרגות משלו לישום השינה על פי הגיל של התינוק והשלב שבו אנו נמצאים (האם מרדימים בהנקה או בידיים)


אנחנו נמצאים בשלב של הרדמה של הידיים ומנסים לנטרל את ההתניה הזו וללמד את יונתן להירדם באופן עצמאי. בינתיים זו רק ההתחלה ולפעמים זה ממש קשה כי עייפים ורוצים לגמור עם זה וזהו אבל צריך המון אורח רוח ונחישות אני בטוחה שבסוף זה ישתלם ואולי הגב שלי והידיים יחזרו לקו הבריאות 

הסילבוס המלא של הסדנא


 הטבה מיוחד לקוראי הבלוג בלינק המצורף:








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה