יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

סדנת תקשורת עם תינוקות - לצפות ולפענח

היום בבוקר חשבתי לעצמי שכבר 5 וקצת חודשים אני רוצה לשתות את הקפה שלי חם אבל יוצא שאני שותה אותו קר. טיפול אינטנסיבי בתינוק 24 שעות ביום הביאו אותי להבין שהדבר קשה מאוד ומתיש. רוב היום אני עסוקה בלשעשע את יונתן או להרדים אותו ובכלל לנסות להבין מה בדיוק הוא צריך ורוצה בכל רגע נתון.
מסתבר שיש שיטה על מנת לגלות ולהבין את צרכי התינוק בכל רגע נתון הלו היא שיטת הסקאלה של חברת SMALL TALK בניצוחה של לריסה גינת. 

(בסוף הפוסט מחכה לכם הטבה ייחודית לקוראי הבלוג אז שווה להישאר !!)



הגעתי לסדנא של SMALL TALK עם ציפיות מרובות . מאוד התחברתי לשיטה ולמה שקראתי לפני הסדנא ורציתי להבין במה דברים אמורים ואולי גם אני אזכה להבין את התינוק שלי טוב יותר ולתת לו מענה בדיוק מתי שצריך וכמו שצריך.


שאלתי את בעלי אם הוא בעניין של להגיע איתי לשלושת המפגשים שכוללת הסדנא והוא הראה נכונות. הגעתי לשיעור הראשון עם יונתן ואיתנו היו עוד מספר זוגות ותינוקות חמודים שלכולם הגיעו מטרה אחת , לתת את הטוב ביותר עבור התינוק למצוא את התקשורת הנכונה איתו ולהבין מה בדיוק הוא צריך.





התורה כולה מבוססת על זיהוי סימנים מקדימים אצל התינוק לששת הצרכים הבסיסיים שלו: אוכל, שינה, פיפי, קקי, גרפסים ופליטות. ברגע שזיהינו את הסימנים, קל לנו להבין למה הוא זקוק וכיצד אנחנו יכולים לעזור לו. את אותם סימנים מקדימים מבססים על תצפיות בתינוק ורישום מדוקדק שלהם בטבלאות שנמצאות בחוברת הקורס. 





השיעור הראשון השאיר אותי מרותקת. מושגים מתחום הפסיכולוגיה מחקרים ומידע רב אודות הנושא אותו הספיקה ללמוד ברצינות רבה מייסדת השיטה הלו היא לריסה . למדנו שעל מנת להבין את צריכה התינוק יש לערוך בראש ובראשונה תצפיות בזמנים שונים ביום בכדיי לראות את שפת הגוף של התינוק ולאחר מכן לעבד את הנתונים לכדיי תוצאות והבנה מעמיקה יותר של העניין.

למדנו מה הם הצרכים הבסיסיים של כל תינוק בשלבים הראשונים של חייו ואפילו עשינו תצפית אחד ביחד כל ההורים בסדנא כשמדריכת הסדנא עוברת בניינו ומעניקה טיפים ועוזרת לאבחן.

בסוף השיעור קבלנו שיעורי בית לבצע בבית כדיי ללמוד טוב יותר את התינוק שלנו ולהגיע מוכנים לשיעור הבא. במהלך כל הסדנא מלווה אותנו המנחה של הסנדא בקבוצת ווטס אפ בה אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל רגע נתון. גם השאלות של אחרים מלמדות אותנו על התינוק שלנו ולכן זה דבר חשוב מאוד להיות מעורב בקבוצה לקרוא ולהגיב.





משך כל שיעור כזה הוא שעתיים וחצי כאשר במהלכו ניתן לשאול שאלות ובנוסף קבלנו גם חוברת הדרכה ועבודה בה אנחנו יכולים לתעד את התצפיות שלנו בצורה מפורטת לצלם ולשלוח בקבוצת הווטס אפ למנחה.



אני כבר מחכה לשיעור הבא !! 
פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של SMALL TALK כמו כן תוכלו למצוא שם גם את הסילבוס המלא של הקורס

http://small-talk.co.il/



אם גם אתם רוצים ללמוד את התינוק שלכם מקרוב ולדעת בדיוק מה הוא צריך ורוצה בכל רגע נתון יש לכם פה הזדמנות להנות מהנחה מיוחדת רק לקוראיי הבלוג שלי אם תכנסו ללינק הבא 



ואם יש לכם שאלות נוספות שהייתם רוצים לדעת לגבי הקורס והחוויה שלנו ממנו, אתם תמיד מוזמנים לכתוב לי!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה