יום שני, 12 באוגוסט 2013

שטרודל תפוחים בסטייל

שבת שעברה הייתה משעממת למדיי. מצד אחד היה מתחשק לי לצאת מהבית ומהצד השני ולמרות שאני אוהבת קיץ היה חם  כל כך שרק מהמחשבה על היציאה את פתח הדלת גרמה לי להזיע. כן , תל אביב לא קלה בחודש אוגוסט. חשבון החשמל קופץ פלאים ואיתו גם חשבון המים.

אז מה עושים שמשעמם ולא רוצים לצאת את פתח הבית ולהשאר במיזוג? מבשלים או אופים.
החלטתי לבדוק מה יש במקרר ובהתאם לכך החלטתי ללכת על שטרודל תפוחים חמים כזה עם גלידת וניל איכותית בצד. זה לא פעם ראשונה שאני מכינה אותו , תמיד הוא יוצא מוצלח וגורף אחריו מחמאות ושאלות איך עשיתי? כמה ? מי ? מה? מו .  החלטתי לשתף פה את המתכון

אז ככה...


שטרודל תפוחים סטייליסטי


מצרכים:

6 תפוחים (מה שיש במקרר)
חצי כוס סוכר חום
2 חבילות סוכר וניל
רבע כוס מייפל
2 כפיות קינמון
מיץ מלימון אחד או שניים קטנים
100 גרם חמאה
1 חבילה בצק עלים מופשר ועדיין קר (לא משנה החברה אני השתמשתי במעדנות)
אבקת סוכר לקישוט
גלידת וניל איכותית
ביצה 

אופן ההכנה:
חותכים את התפוחים לקוביות (כמובן ללא הגרעינים) ושמים בקערה. מוסיפים את הסוכר החום, סוכר וניל, מייפל, קינמון, מיץ לימון ומערבבים יחד. שמים את 100 גרם החמאה בסיר וממיסים. שופכים את תכולת הקערה לסיר , מערבבים ומבשלים עד שכל הבית מריח כמו חורף ! משהו כמו 20 דקות עד שכל הטעמים מתמזגים.
מורידים מהאש ושופכים לתוך מסננת על מנת להוציא את כל הנוזלים שנוצרו.
שמים בצד לקירור.

לוקחים את הבצק המגולגל ופותחים אותו ומחלקים ל2 חלקים שווים (מניחים מעל משטח מקומח קלות שלא ידבק). מרדדים קצת על מנת לקבל צורת מלבן רחב ועל מנת להשטיח יותר את הבצק. מניחים חצי מכמות התפוחים במרכז המלבן מלמעלה ועד למטה ומשאירים מקום משני הצדדים על מנת לעשות פסים עם סכין כמו במודעה שתולים ברחוב עם טלפונים. מתחילים להרים רצועה רצועה ולהניח באלכסון מעל המלית . כך בעצם סוגרים את השטרודל ונוצרים פסים אלכסוניים כמו מעיין צמה.
מניחים בתבנית אינגליש קייק משומנת קלות .
מברישים בביצה

מכניסים לתנור שחומם מראש ל220 מעלות אופים 10 דקות ואז מנמיכים את החום ל190 מעלות עד שהבצק נראה שחום ויפה אבל לא שחום מידיי.

ממתינים שיתקרר מעט ומפזרים אבקת סוכר

מגישים עם גלידת וניל ומייפל מעל . מתענגים על הטעם ונזכרים באוסטריה 

בתיאבון !!




תגובה 1:

  1. אני לא הצלחתי להבין את ההדרכה של הקיפולים היפים של הבצק מלמעלה. היית צריכה לעשות פוסט הדרכה מצולם כי זה היה הרבה יותר קל.
    בכל מקרה, נראה מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק